Nízkotučná dieta

Většina výživových poradců, včetně lékařů vám při hubnutí doporučí nízkotučnou dietu. Ta ale váš sen – zhubnout, většinou odsoudí k nezdaru, neboť nízkotučná dieta nadváhu naopak podporuje. A podporuje bohužel i vznik cukrovky II. typu.

Proč nízkotučná dieta podporuje obezitu?

Protože u nízkotučné diety je tuk v potravině nahrazen modifikovaným, či jiným škrobem. Škrob je ale složitý cukr – polysacharid a tak oproti tuku vám způsobí glykemický index (nárust krevního cukru po skonzumovaném jídle). Glykemický index je pak příčinou nestabilní glykemie, která způsobuje:

  • větší a častější chuť k jídlu
  • nižší produkci glukagonu, který se spolupodílí na spalování tuků

A právě tyto dva aspekty jsou u nízkotučné diety nejčastější příčinou jejího neúspěchu.

O tom, jak často dostanete hlad / kolik jídla za den sníte, rozhoduje glykemický index jídla, ne to, jak je kalorické

To znamená, že po nízkotučném (nízkokalorickém) mléku, jogurtu nebo tvarohu dostanete častější a větší hlad a vaše tuky se budou hůře spalovat.

Paradox:

DŘÍVE LIDÉ KONZUMOVALI POUZE PŘIROZENÉ ŽIVOČIŠNÉ TUKY (MÁSLO A SÁDLO) A NADVÁHOU, ANI CIVILIZAČNÍMI CHOROBAMI NETRPĚLI. LÉKAŘE NAVŠTÍVILI 1X AŽ 2X ZA ŽIVOT A VÝŽIVOVÉ PORADCE NEPOTŘEBOVALI. VĚTŠINOU SE DOŽÍVALI VYSOKÉHO VĚKU (přestože průměrný věk byl o dost nižší).

Jak je to možné? Více se o tom můžete dočíst Z D E

Netloustnete ani tak z konzumace přirozených tuků (máslo a sádlo), ale z tuku – glykogenu, který vzniká v játech, přeměnou nadbytečných cukrů.

Glykogen pak společně s konzumovanými umělými tuky (rostlinná másla, margaríny, ztužené a poloztužené tuky apod.) také zneprůchodňuje buněčné membrány a tím podporuje vznik cukrovky druhého typu.
Po zavedení nepřirozených umělých tuků včetně odtučněných a nízkotučných jídel do potravinářských obchodů i po zavedení nízkotučných diet se v ČR zvýšil několikanásobně počet lidí s nadváhou i s diabetem druhého typu!

nizkotucnadieta

Ještě horší než nízkotučné jogurty jsou např. gumoví želatinoví medvídci. Neobsahují vůbec žádný tuk a tak jsou dětem doporučovány jako zdravé bonbóny, po kterých se nepřibírá. Ve 100 gramech želatinových medvídků je ale 78,6 gramů těch nejhorších sacharidů (glukózový sirup, rafinovaný cukr a dextróza), které obzvláště způsobují nadváhu. Společně s barvivy a leštícími látkami pak přispívají ke vzniku mnoha civilizačních chorob.

Nízkotučná dieta je tedy nesmysl.

MÁ VÝŽIVOVÁ DOPORUČENÍ JSOU V SOULADU ZE ZKUŠENOSTMI TRADIČNÍCH LÉKAŘSKÝCH SYSTÉMŮ I SE ZKUŠENOSTMI NAŠICH PŘEDKŮ. PROTO VÁM NIKDY NEDOPORUČÍM NÍZKOTUČNOU DIETU, ALE NAOPAK STRAVU BOHATOU NA VYBRANNÉ PŘÍRODNÍ PANENSKÉ OLEJE, KTERÉ HUBNUTÍ PODPORUJÍ

Příspěvek byl publikován v rubrice Uncategorized a jeho autorem je tomas. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>